![]() |
Blog > Komentarze do wpisu
biznes.net przed kampanią
środa, 23 sierpnia 2006, reuptake
TrackBack
Komentarze
2006/08/23 11:24:53
Ja bym z chęcią używał biznes.net, ale użyteczność tego serwisu, a raczej jej brak, woła o pomstę do nieba. Używanie tego to mordęga, prawie żadnej intuicyjności, cały czas się gubię. Powinni najpierw zadbać o to.
2006/08/23 15:03:04
Moim zdaniem biznes.net w tej formie w jakiej jest nie ma szans. Dlaczego mialbym korzystac jesli w LinkedIN mam wiecej znajomych - i tak to tylko przeogromny (ponad 6,5 mln) zbior wizytowek.
W Polsce wieksze szanse widze w podejsciu takim jakie maja tworcy elans.pl/ (ciekawe kto wymyslal nazwe, gratuluje odwagi - troche dsytansu zawsze sie przydaje:))
Gość: michal.faber, 186-dom-3.acn.waw.pl
2006/08/23 19:33:01
potwierdzam, że w linkedin jest więcej znajomych niż w biznes.net - różnica to 3 lata istnienia tego pierwszego - proponuję się wstrzymać z ogłoszeniem zgonu
poza tym - z całym szacunkiem dla rodzimego biznesu - w Polsce kultura biznesowa, umiejętności "networkowania", czyli po prostu pielęgnowania sieci kontaktów są na niższym poziomie niż w krajach lepiej rozwiniętych, szczególnie w USA - tam ludzie ćwiczą to od dziesiątków lat, czytają książki na ten temat, uczą się sztuki autoprezentacji, budowania wiarygodności i referencji, wiedzą po co chodzą na konferencje, targi, pikniki, mixery, grille i barbacue "biznesowe" organizuję konferencje dla menedżerów od 2000 r. więc wiem o czym mówię - zresztą temat braku przygotowania polskiego biznesu do rozmaitych imprez branżowych to stały wątek w wypowiedziach organizatorów - na szczęście wraz z upływem czasu i wydawanymi złotówkami uczymy się na błędach uczą się zarówno firmy, jak i ich pracownicy - jak myślicie, w jaki sposób większość ludzi na wysokich stanowiskach je znajduje? podpowiedź: nie przez ogłoszenia rekrutacyjne - oni networkują od lat, nawet kiedy dobrze im w aktualnej pracy podobnie jest z pozyskiwaniem kontrahentów, klientów itd. po co na ogłoszeniach dla sprzedawców (ehem, business development managerów) jest napisane "przyjmę osobę z kontaktami"? "Z lektury serwisu nie wiadomo, jakie dalsze korzyści ma się wyciągnąć z tych relacji w biznesnet." --> jestem świadomy braku szerokich tradycji networkowania w naszym kraju "Co mnie obchodzą te wszystkie wskaźniki? Mam tracić czas, zapraszać ludzi, aby wzrosła mi centralność? " --> osoby których zakres obowiązków służbowych związany jest z nawiązywaniem kontaktów intuicyjnie czują, że znajomości to ich kapitał - dlatego handlowcy nie chcą wpisywać swoich kontaktów do zcentralizowanych CRM-ów, a lbo domagają się zachowania poufności i kontroli dostępu do tych danych - odpowiadając na pytanie: nie musisz nic robić, powodzenia ;-) cieszę się, że możemy podyskutować - pomaga mi to ustrukturyzować różne wątki przemyśleń - być może napiszę jakieś HOWTO korzystania z biznes.net co do używania kategorycznych sformułowań typu "bez szans", "absolutnie cośtam" to byłbym bardziej umiarkowany w ocenach i opiniach - nie twierdzę, że biznes.net będzie numerem 1 wśród SN za rok, czy dwa, ale na pewno nie jest bez szans
Gość: michal.faber, 186-dom-3.acn.waw.pl
2006/08/23 19:47:24
jeszcze coś
"...oraz tajemnicza centralność (która de facto była jedynym wyróżnikiem biznes.netu)." nieprawda z tymi wyróżnikami, bardzo duża nieprawda ;-) w biznes.net są od początku 1) grafy sieci, 2) blogi i 3) wykorzystanie tagów, np. chmurki tagów ("kto jest w mojej sieci", "o czym się pisze w blogach") - tych funkcjonalności nie ma w "odpowiednikach" biznes.net ergo: biznes.net jest bardziej innowacyjny od reszty poza tym wkrótce rusza "biznes.net for groups", coś podobnego do analogicznej usługi w linkedin; pojawi się też integracja z trendomierzem, np. co czytają moi znajomi swoją drogą w trendomierz.net pojawi się AJAX, więc nie trzeba będzie czekać na odświeżenie strony przy głosowaniu; będą też rankingi najaktywniejszych użytkowników 2006/08/24 00:16:56
> biznes.net to przykład serwisu web2.0
> tworzonego przez weteranów sieci jaką > znaliśmy z bańki 2000 Kiedys zamordowali najlepsza grupe dyskusyjna o internecie czasow banki, dzis za pomoca reklamy (sic!) chca rozruszac serwis SN. Kompletny brak wyczucia i wtedy, i teraz. Ciekawe, kiedy padna?
Gość: michal.faber, 186-dom-3.acn.waw.pl
2006/08/24 17:08:52
malkontent-pesymista:
"zamordowali listę internetu z czasów bańki" realista: "bańka pękła, to lista umarła" optymista-entuzjasta: "stworzyli zajefajną listę internetu z czasów boomu" ;-) 2006/08/24 19:30:01
Co jak co ale PR na blogach (przynajmniej na tym) biznes.net ma niezly :)
2006/08/24 21:05:07
Michal: biznes.net jest kiepski bo jest malo uzyteczny, zle zakodowany i brak mu jakichkolwiek atrakcyjnych funkcjonalnosci.
blog na biznes.net to zadna atrakcja - bo nie promuje mojej osoby - jestem na liscie 10 najaktywniejszych blogerów w biznes.net (az 3 wpisy) i z wbudowanych statystyk wynika, ze praktycznie nikt nie czyta tego co napisalem (9 osob miesiecznie to wynik bliski zeru ;)). - ma adres ktorego nigdy nie zapamietam a juz na pewno nie przekaze nikomu przez telefon. - nie moge go w zaden sposob zindywidualizowac. chmura tagow jest bezuzyteczna jesli nie odnosi sie do konkretnej wartosci jaka jest jakas tresc, grafow sieci nie widzialem bo... nie mam zadnej sieci ale chyba zadne grafi nie sa na tyle ekscytujace zeby ogladac je codziennie dluzej niz 3 sekundy ;) ergo - biznes.net nie wnosi nic wartosciowego do polskiej sieci. co innego trendomierz. tutaj widze potencjal
Gość: michal.faber, 186-dom-3.acn.waw.pl
2006/08/25 22:46:36
@Losmorales:
dzięki za uwagi, mam do nich kilka uwag nie masz żadnej sieci?? w serwisie social networkingowym? większość podstawowych funkcjonalności jest związana z posiadaniem znajomych, budowaniem sieci itd. posiadanie sieci jest celem korzystania z tego serwisu... nie? napisałem w międzyczasie "10 powodów dlaczego warto korzystać z biznes.net" - wrzucę to na blog.biznes.net w przyszłym tygodniu - może to pomoże nam podyskutować na temat korzyści jakie można wyciągnąć z używania biznes.net - jestem Ciekawy Waszej opinii jeśli chodzi o niską oglądalność blogów, to przyznaję, że wynika to z braku aktywnej promocji serwisu (wakacje) - całkiem niedługo rusza kampania promująca serwis, m.in. blogi - to powinno pomóc w zapewnieniu Ci odpowiedniej publiczności - zwróć uwagę, że np. blox.pl ma potężną promocję na Gazeta.pl, podobnie jest z innymi serwisami blogowymi przyznaję, że blogi powinny mieć jakieś przyjazne URLe i możliwość zindywidualizowania - o ile wiem te funkcjonalności czekają w kolejce na wykonanie chmurki tagów są dwie - jedna pokazuje tagi wszystkich ludzi którzy są w serwisie i pozwala "odkrywać" profile (i blogi) osób, które mają podobne zainteresowania co Ty, albo takie jakich szukasz - druga chmurka jest w zakładce Moja Sieć i pokazuje Ci jakich masz znajomych (twierdzisz, że nie masz ;-) - - dla mnie to fajne funkcjonalności gdybyś miał znajomych, to byś na grafie widział ilu znajomych mają Twoi znajomi, a co ważniejsze, czy jesteście towarzystwem w którym wszyscy znają wszystkich, czy może jesteś pomostem, między różnymi grupami - ten drugi scenariusz jest dużo ciekawszy, bo możesz być "brokerem" przysług i pośredniczyć w różnych sprawach, a wiadomo, że jak komuś wyświadczyć przysługę, to możesz oczekiwać kiedyś tego samego nie wiem czy miałeś kiedyś potrzebę zastanowić się nad kwestią "jak poznać decydentów poważnych firm z danej branży, którzy byliby dobrymi klientami, albo partnerami biznesowymi albo pracodawcami" - jeśli obracasz się w jednej branży to małe piwo, ale jeśli musisz sięgać do różnych... ludzie z poszczegolnych, różnych branż trzymają się razem i są dość odizolowani od innych środowisk, w dodatku trzymają się w podobnych grupach wiekowych - poznawanie tych ludzi jest dużo łatwiejsze jeśli zna się osobę-pomost między środowiskami, albo chociaż jedną osobę z interesującego Cię środowiska, czyli samemu się jest pomostem z moich obserwacji wynika, że w średnich firmach warto znać członków zarządu w wieku 35+; w dużych firmach najlepiej byłoby znać też członków zarządu ale oni są o 10 starsi, czyli powiedzmy 45+, więc "przeciętny" gość z branży internetowej ma większą szansę poznać bliżej raczej średnie kierownictwo działów np. marketingu/sprzedaży w wieku 30+ zauważ, żę to w ogóle nie są sprawy związane z internetem - wymagają refleksji na temat celów jakie sobie stawiasz w "służbowym" życiu - czy chcesz i czy musisz poznawać nowych ludzi, czy musisz zbierać rekomendacje i poparcie jeśli nie musisz/potrzebujesz, to biznes.net nie jest Ci potrzebny, chyba że lubisz prowadzić bloga, albo brać udział w dyskusjach w ramach grup tematycznych (coming soon) ergo - biznes.net nie ma na celu wnosić nic do polskiej sieci, tylko do Twojego życia "służbowego" w zakresie kontaktów międzyludzkich chyba, że takich nie masz ;-) ehh, ten internet - atomizuje, izoluje, odzwyczaja od kontaktu z innymi ludźmi, a z ludźmi warto rozmawiać ;-) 2006/08/26 21:02:01
>ehh, ten internet - atomizuje, izoluje,
>odzwyczaja od kontaktu z innymi ludźmi, a > z ludźmi warto rozmawiać ;-) Swieta prawda. Swoja droga wyglada na to, ze Pan Michal Faber ma na biznes (.net) jakis plan. Moze tylko z wykonaniem poki co nie jest najlepiej. Wpisami na tym blogu zainteresowaliscie mnie na tyle, ze bede sledzil dalsze poczynania biznes.net. 2006/08/30 01:13:31
Michal: masz racje ze siec networkingowa powinna powinna przede wszyskim wspierac budowanie sieci kontaktow. to sie rozumie samo przez sie ;) ale jest linked in i goldenline wiec przekonaj mnie, ze biznes.net robi to lepiej od nich. o to mi chodzi po prostu. to byl caly sens mojej poprzedniej wypowiedzi. albo nie przekonuj. sam popatrze ;) i tak nie mam znajomych i siedze caly czas w necie ;)
pozdrawiam
Gość: michal.faber, 186-dom-3.acn.waw.pl
2006/08/31 20:11:08
biznes.net w ogóle tego nie robi - trzeba wziąć sprawy we własne ręce, zastanowić się jakie się ma cele życiowe i zacząć je realizować
serwis internetowy ma być platformą, a głównym czynnikiem odróżniającym poszczególne serwisy jest profil użytkownika - twórcy serwisu moga kształtować ten profil przez działania promocyjne, a częściowo przez to jakich sami mają znajomych ambicją biznes.net jest, żeby mieć użytkowników z "wyższej półki", a nie stado trolli, rozpolitykowanych pieniaczy, czy nierozgarniętych dzieciaków 10 powodów dlaczego warto korzystać z biznes.net: biznes.net/company_blog.php?BlogID=2&NoteID=263
Gość: michal.faber, 186-dom-3.acn.waw.pl
2006/08/31 20:12:54
aha
internetowi znajomi to też znajomi - dobry post na ten temat: www.patrycja.mentis.pl/shrew-log/2006/07/19/goldenlinepl-i-zapraszanie-do-kontaktow/ 2006/08/31 20:46:47
przejrzałem. i tak naprawdę, to unikatowa funkcjonalność biznes.net jest niestety słaba. wszystkie te grafy, tagi, siły znajomości... to się przyda może 5% userów. po co mi ta siła znajomości, tak naprawdę? wyobraź sobie, ze mam 100 znajomych, myślisz, że będę raz na miesiąc poświęcał czas na weryfikowanie, z kim mi siła wzrosła, a z kim spadła? albo tagi. no super, wiem, czym się zajmują moi znajomi. tylko, że ja i tak wiem. grafy: kolejna "sprawozdawczość". podobnie jak "centralność" itd.
serwis taki sprawdza się, gdyby posiadanie znajomych było wartością samą w sobie. a nie jest. wartością jest robienie czegoś razem. myślę, że zasada KISS byłaby tu jak najbardziej na miejscu. zamiast grafów, tagów etc, wystarcza mi np. tak jak na linkedin informacja: X dodał 5 nowych kontaktów. starcza. zamiast sprawdzać "centralność" wystarczy, że zobaczę ile osób znajomych ma Y i rzuce okiem na to, kim oni są. etc. być może dla pewnej grupy "profi" taki serwis jak biznes net jest super. tylko dla nich on ma inną wadę: nikogo tam nie ma. tak czy owak, premierę miałeś, jakiej żaden serwis nie miał. ze 100 czy 200 profesjonalistów, znających sieć, bez oporów jeśli chodzi o korzystanie z netu, często zajmujących się biznesem. i co? i nic. naprawdę powodzenia życzę. 2006/09/06 03:25:17
nikogo, nic, nigdy...
strasznie fatalizmem powiewa naprawdę wiesz co akurat robią wszyscy Twoi znajomi? to masz mało znajomych ;) poza tym zgadzam się, że posiadanie znajomych nie jest żadną frajdą - chyba że się posiada jakąś blondynkę (lubię blondynki akurat) zobacz tutaj - mnóstwo rzeczy jakie możesz robić: biznes.net/company_blog.php?BlogID=2&NoteID=263 |
Można inaczej - kilka tygodni temu zarejestrowałem się na innym klonie linkedin - goldenline.pl - i nie żałuję tej decyzji, bo mieli parę elementów których w linkedin brakuje, jak np. interakcja między uczestnikami.
A biznes.net to przykład serwisu web2.0 tworzonego przez weteranów sieci jaką znaliśmy z bańki 2000. Potwierdzają to tylko reklamy serwisu, które widziałem w paru pismach. Czy linkedin lub GL się gdzieś reklamują?