<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-2"?>
<rss version="2.0">
  <channel>
    <title>podsumowania roku - komentarze</title>
    <link>http://netto.blox.pl/2007/12/podsumowania-roku.html</link>
    <description>trwa coroczny festiwal "podsumowań roku", dzięki któremu każda firma ma
jeszcze ostatnią szansę do ogłoszenia, że najważniejsze rzeczy w 2007
zrobiła ona sama i że jest tym pępkiem świata, w którym zbierają się
diamenty (a nie paprochy, jak u innych). największa zagwozdką jest oczywiście nasza-klasa, którą jedni pomijają ( o czym już pisano na antywebie  - polecam dyskusję) to żaden problem robić linki do innych blogów, tak na marginesie a inni...  no cóż, nie wiem, jak to nazwać? bo wiecie, to nie o to chodzi, że nasza-klasa nagle zaczęła szybko rosnąć, że wszyscy zaczęli o niej mówić, że rosło tak szybko, że aż serwery nie dały rady piotrek wrzosiński demaskuje sukces n-k To dzięki braciom Samwer wszyscy wiedza kim jest Maciej Popowicz aka Pan Gąbka. porozmawiałem sobie publiczno-prywatnie z piotrem na blipie: on naprawdę tak myśli . (tu sobie zróbmy minutę ciszy nad tym blogiem) jaki z tego morał? to, że ktoś dużo pisze o derektorach, funduszach i byznesach, nie znaczy, że należy to traktować serio. a wracając do meritum, braciom Samwer gratuluję inwestycji, ale nie sądzę, żeby akurat wybór pomiędzy serwisem, który ma 1 czy 2 mln userów i rośnie, a stronami, które mają kilka tysięcy userów i spadają, stanowił o ich geniuszu inwestycyjnym. moja babcia TEŻ dokonałaby właściwego wyboru co do piotra wrzosińskiego... nie wiem, nie wiem, po tym tekście zaczynam mieć wątpliwości &amp;nbsp;a z drugiej strony gratuluję n-k pozyskania inwestora, ale też nie sądzę, że przy takich wynikach, było to kosmiczną sztuką, jak nie bracia Samwer, to kto inny znalazłem też inne ciekawostki w porównaniach. np. wirtualne media zamieściły cały zbiór wypowiedzi  różnego kalibru i tradycyjnego podszczypywania się nawzajem. ale nie tylko branża stricte internetowa znalazła czas na podsumowania. o wskazanie najważniejszych wydarzeń poproszono też przedstawicieli branży telekomunikacyjnej . ton podobny, choć w głosach większy spokój. jednak i tu zdarzają się perełki. otóż pani rzecznik netii, zapragnęła wyróżnić się nie tylko tym, że na zdjęciu w niepozbawiony uroku sposób demonstruje w jaki to magiczny sposób można dodzwonić się z komórki na stacjonarny  - zawsze mnie to zastanawiało, a to takie proste, po prostu TAM KTOŚ JEST i przekazuje rozmowy i takie oto wizje nam snuje: Nadal jednak nie ma treści, która byłaby spakowana w jedną paczkę  i dostarczona w prosty sposób użytkownikowi nawet w taki sam sposób, jak to się dzieje w telewizji, gdzie wciskając klawisze pilota wchodzimy na kanały tematyczne, które nas interesują i wiemy, co w nich znajdziemy. Tego w Internecie na razie nie ma. Warto oferować pakiety internetowe bardzo dobrze dostosowane do zainteresowań klienta. Na przykład: jeśli jestem miłośnikiem sportu i chcę właśnie z Internetu czerpać informacje o sporcie, to powinienem mieć dostęp do clipów, najnowszych wiadomości, wiadomości archiwalnych, analiz itp. Każdy użytkownik, odpowiadając na proste pytania będzie mógł skonfigurować sobie własny profil, by dostawać z Internetu tylko to, co go interesuje, bez zbędnych śmieci, które czasami podsuwają wyszukiwarki. droga pani rzecznik: jak mówi powiedzenie, kto nie zna historii, ten na swoich czterech (czy pięciu) literach, musi ją przećwiczyć. a historię firmy pointcast powinna pani znać. otóż była taka firma poincast, która wpadła na równie genialny pomysł w połowie lat 90 ubiegłego wieku. ponieważ w firmach telekomunikacyjnych, a także w firmach venture capital zatrudnieni byli wizjonerzy, którzy "lepiej" wiedzieli, co jest dla zwykłego czytelnika dobre i że zamiast "zbędnych śmieci" woli on "paczki", które zapakują lepiej-wiedzący specjaliści, firma została wyceniona na 450 mln dolarów tutaj też warto dodać, że i operatorom to było na rękę, po co w ogóle ten user ma wysyłać pakiety do internetu? najlepiej niech określi jakie paczki chce dostawać, założy mu się jednokierunkowe łącze i będzie po kłopocie. internet to przecież taka telewizja kablowa, nie? po czym, poddano to testowi rynkowemu. i firma pointcast została kupiona w 1999 roku, ale już nie za 450 mln, a ledwo za 7. a rok później nie było po niej śladu. a wy? chcielibyście, żeby podpisując umowę z dostawcą internetu, wybierać jednocześnie, czy chcecie mieć dostęp do sportu czy do polityki? albo albo. albo, jeśli kupisz 2 internety, trzeci za 50% ceny. a pudelek gratis. przy zakupie pięciu internetów. takie cuda tylko w netii. i jeszcze jedno spostrzeżenie. nie ma wśród tych podsumowań roku podsumowania dokonanego przez dziennikarzy. najpierw wydało mi się to dziwne. potem doszedłem do wniosku, że w sumie to dziennikarzy znających się na sieci nie ma zbyt wielu i może to jest przyczyną. ale w końcu mnie olśniło: to nieprawda. takie podsumowanie jednak jest. między wierszami. zobaczcie, kto się wypowiada w tych ankietach. sam wybór ankietowanych jest podsumowaniem. jest maciek popowicz? nie ma go. widocznie nadal jest za mały. a nasza-klasa wejdzie w nowy rok z pięcioma milionami  użytkowników. w pakietach, nie w paczkach.</description>
    <lastBuildDate>Fri, 4 Jan 2008 00:16:40 +0100</lastBuildDate>
    <item>
      <title>reuptake: ją też pewnie zdziwiła pozycja w ...</title>
      <link>http://netto.blox.pl/2007/12/podsumowania-roku.html#k4588269</link>
      <description>ją też pewnie zdziwiła pozycja w billingu. widziałem gdzieś, że kosztuje to ponad złotówkę.</description>
      <guid>http://netto.blox.pl/2007/12/podsumowania-roku.html#k4588269</guid>
      <pubDate>Fri, 4 Jan 2008 00:16:40 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>lavinka: Zeszły rok w jednym mnie zaskoczył... ...</title>
      <link>http://netto.blox.pl/2007/12/podsumowania-roku.html#k4588248</link>
      <description>Zeszły rok w jednym mnie zaskoczył... koleżanka przez pomyłkę wysłał mi sms na stacjonarny... i pani w telefonie mi go przeczytała. :) Automat ale jednak moje ździwnenie było niepomierne :)</description>
      <guid>http://netto.blox.pl/2007/12/podsumowania-roku.html#k4588248</guid>
      <pubDate>Fri, 4 Jan 2008 00:12:39 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>Gość bronek: Noooo! Fajne podsumowanie znalazło ...</title>
      <link>http://netto.blox.pl/2007/12/podsumowania-roku.html#k4571703</link>
      <description>Noooo! Fajne podsumowanie znalazło się na &lt;a href="http://chip.pl" rel="nofollow"&gt;chip.pl&lt;/a&gt; w tekście "Żegnaj 2007, witaj 2008! &lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt;pierwsze zdanie i pierwszy punkt:&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt;"Rok 2007 był dość burzliwym okresem w branży IT. Postanowiliśmy pokrótce przypomnieć naszym zdaniem najważniejsze wydarzenia z tego okresu.&#xD;&lt;br/&gt;* Premiera Windows Vista (...)"&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt; no i dalej mi się czytać już nie chciało :)</description>
      <guid>http://netto.blox.pl/2007/12/podsumowania-roku.html#k4571703</guid>
      <pubDate>Mon, 31 Dec 2007 08:41:11 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>godric: @reuptake: no i tę barierę właśnie ładnie ...</title>
      <link>http://netto.blox.pl/2007/12/podsumowania-roku.html#k4569750</link>
      <description>@reuptake: no i tę barierę właśnie ładnie opisuje krzywa dzwonowa - fakt, na początku zależność wyglada na kwadratową i w nieograniczonej populacji pewnie taka by była, ale w ograniczonej w pewnym momencie następuje nasycenie. &lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt; I w sumie spadek zainteresowania takim serwisem też będzie krzywa dzwonowa opisywać. ;-)</description>
      <guid>http://netto.blox.pl/2007/12/podsumowania-roku.html#k4569750</guid>
      <pubDate>Sun, 30 Dec 2007 19:27:45 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>Gość bronek: @MJ masz rację, ale zauważ, że od ...</title>
      <link>http://netto.blox.pl/2007/12/podsumowania-roku.html#k4568033</link>
      <description>@MJ masz rację, ale zauważ, że od powstania (listopad 06) do wyczerpania liczby userów pewnie minie właśnie jakieś dwa lata</description>
      <guid>http://netto.blox.pl/2007/12/podsumowania-roku.html#k4568033</guid>
      <pubDate>Sun, 30 Dec 2007 11:45:12 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>reuptake: @bronek: no tak, ale w przypadku n-k ...</title>
      <link>http://netto.blox.pl/2007/12/podsumowania-roku.html#k4567935</link>
      <description>@bronek: no tak, ale w przypadku n-k zostanie napotkana bariera liczebności internautów.</description>
      <guid>http://netto.blox.pl/2007/12/podsumowania-roku.html#k4567935</guid>
      <pubDate>Sun, 30 Dec 2007 11:03:25 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>Gość bronek: @godric&#xD;Kilka lat temu przez kilka ...</title>
      <link>http://netto.blox.pl/2007/12/podsumowania-roku.html#k4567891</link>
      <description>@godric&#xD;&lt;br/&gt;Kilka lat temu przez kilka dni przeglądałem i analizowałem wzrost ilości userów we wszystkich "społecznościach" jakie znalazłem w sieci i wyszło że masz rację ;) - pozwolę sobie zrobić copy/poste z tego co napisałem u hazana (&lt;a href="http://antyweb.pl/2-miliony-uzytkownikow-nasza-klasapl/)" rel="nofollow"&gt;antyweb.pl/2-miliony-uzytkownikow-nasza-klasapl/)&lt;/a&gt; '(...)jeżeli chodzi o matematykę to jest to w zasadzie zawsze krzywa dzwonowa (rozkład normalny) a dokładniej pierwsza jej "połowa".'&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt; To prawda, że długość i wysokość (czas i ilość użytkowników) mogą być bardzo różne dla poszczególnych serwisów. Ale w społecznościach "masowych" które rozwijają naturalnie - nie ma wewnątrz serwisów jakichś istotnych rewolucji czy zmian od powstania serwisu do czasu wychłodzenia dynamiki wzrostu mijają średnio dwa lata</description>
      <guid>http://netto.blox.pl/2007/12/podsumowania-roku.html#k4567891</guid>
      <pubDate>Sun, 30 Dec 2007 10:44:27 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>godric: W to nie uwierzę - efekt kuli śniegowej ...</title>
      <link>http://netto.blox.pl/2007/12/podsumowania-roku.html#k4567355</link>
      <description>W to nie uwierzę - efekt kuli śniegowej zaczął być widoczny przed tym, zanim w n-k zainwestowali. Już w tekście z money.pl, który linkowałeś 19 września, był wykres liczby uzytkowników - i już w początkach września było ich 600 tysięcy, przy czym liczba podwajała się co mniej więcej kwartał. Więc nawet gdyby nie było szumu medialnego dookoła, to n-k miałaby te 4 czy 5 mln użytkowników za pół roku, ale miałaby na pewno. &lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt;Skąd moje przekonanie? Otóż przyglądam się od jakiegoś czasu popularnosci serwisu photoblog.pl; zacząłem tam zaglądać jakieś półtora roku temu (a może dwa lata?), gdy w serwisie było jakies 50 tys. użytkowników i koło miliona zdjeć. Wtedy całkiem sporo zdjęć miało wartość artystyczną, ale już wtedy 70% użytkowników to były dzieciaki z przedziału 12-18 lat, a dalsze 20% - 18-25 lat. I ta tendencja się utrzymała - z tym że serwis ma już ponad 10 milionów zdjeć (teraz już prawie same blogaski, brrr) i coraz częstsze przerwy techniczne. Jak posiedziałem trochę nad matematyką, wyszło mi, że wzrost photoblog.pl opisuje funkcja kwadratowa. I nic dziwnego, bo każdy z użytkowników wciaga do serwisu pewien (mniej więcej stały) procent swoich znajomych. &lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt;Dokładnie tak samo rosłaby nasza-klasa, bo każdy z 600 tysięcy użytkowników namówiłby do zajrzenia na nią paru znajomych z pracy/sąsiedztwa/whatever. Szum medialny tylko ten wzrost przyspieszył, ale nie zapoczątkował. &lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt; A nawet pobawię się w proroka: moja prognoza (hi, hi) jest taka, że za kolejne trzy miesiące serwis będzie miał z dziesięć milionów użytkowników, za kolejne trzy liczba się ustabilizuje gdzieś między 15 a 20 milionów (wszyscy, którzy mają dostęp do sieci plus ich rodzice, ew. dziadkowie - odliczam rodziny bez komputera z modemem, z małych miasteczek i wsi), natomiast liczba wejść wyraźnie spadnie (gdy tylko ludzie zauważą, że nikt nowy już nie zagląda) i za jakieś 9 miesiecy osiagnie poziom, który będzie sie utrzymywał przez następne parę lat - dopóki ktoś nie wymyśli serwisu lepszego od n-k...</description>
      <guid>http://netto.blox.pl/2007/12/podsumowania-roku.html#k4567355</guid>
      <pubDate>Sun, 30 Dec 2007 00:21:30 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>reuptake: przepraszam, zapomniałem, że to jest ...</title>
      <link>http://netto.blox.pl/2007/12/podsumowania-roku.html#k4567181</link>
      <description>przepraszam, zapomniałem, że to jest dla zalogowanych. &lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt;treść:&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt;pwrzosin &gt; reuptake: fundusz mogl wybrac dowolny inny serwis grupujacy szkoly. i popowicz bylby nikim.&#xD;&lt;br/&gt;</description>
      <guid>http://netto.blox.pl/2007/12/podsumowania-roku.html#k4567181</guid>
      <pubDate>Sat, 29 Dec 2007 23:44:43 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>godric: Nieco offtopicznie, przepraszam: jaki ...</title>
      <link>http://netto.blox.pl/2007/12/podsumowania-roku.html#k4567170</link>
      <description>Nieco offtopicznie, przepraszam: jaki jest sens podawania linków do rozmów na blipie ("porozmawiałem sobie publiczno-prywatnie z piotrem na blipie"), skoro i tak wyświetla się strona główna? Chyba że to ma być ficzer tylko dla zarejestrowanych, taka rybka na zachętę?</description>
      <guid>http://netto.blox.pl/2007/12/podsumowania-roku.html#k4567170</guid>
      <pubDate>Sat, 29 Dec 2007 23:42:06 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>przemek.komorowski: Informacja w mediach, że w NK ...</title>
      <link>http://netto.blox.pl/2007/12/podsumowania-roku.html#k4565197</link>
      <description>Informacja w mediach, że w NK zainwestowano dużo kasy, z pewnością przełożyła się na zwiększenie ruchu (czyż nie jest tak zawsze?), ale prawda jest taka, że gdyby w NK nie było tego "czegoś", co ludzi do niej przyciąga, szybko by ją porzucili.&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt; Serwis ma to "coś" co sprawia, że ludzie z niego korzystają. To "coś" to na pewno nie są bracia Samwer i fakt, że w NK władowano "trochę" kasy.</description>
      <guid>http://netto.blox.pl/2007/12/podsumowania-roku.html#k4565197</guid>
      <pubDate>Sat, 29 Dec 2007 15:09:25 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>reuptake: @pwrzosin: potem też rośnie. rośnie ...</title>
      <link>http://netto.blox.pl/2007/12/podsumowania-roku.html#k4564557</link>
      <description>@pwrzosin: potem też rośnie. rośnie potęgowo, od początku. każdy powiadamia n osób, czyli wzrost jest coraz szybszy (potem zwalnia bo już część tych osób jest).</description>
      <guid>http://netto.blox.pl/2007/12/podsumowania-roku.html#k4564557</guid>
      <pubDate>Sat, 29 Dec 2007 11:41:00 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>pwrzosin: @reuptake: Marcin, rozumiem, ze możesz ...</title>
      <link>http://netto.blox.pl/2007/12/podsumowania-roku.html#k4564550</link>
      <description>@reuptake: Marcin, rozumiem, ze możesz się z tym nie zgadzać, ale na Twoim wykresie z alexy widać, ze dynamika wzrostu rośnie od połowy września. Informacja o inwestycji obiegła media 19.09.2007. &lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt; BTW sprawdziłem Oliver S. nie miał jednak nic wspólnego z ebay w Polsce, tylko w Niemczech, Szwajcarii i Austrii.</description>
      <guid>http://netto.blox.pl/2007/12/podsumowania-roku.html#k4564550</guid>
      <pubDate>Sat, 29 Dec 2007 11:39:03 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>Gość km: porównanie z pointcastem dobre.&#xD;Ale ja ...</title>
      <link>http://netto.blox.pl/2007/12/podsumowania-roku.html#k4563912</link>
      <description>porównanie z pointcastem dobre.&#xD;&lt;br/&gt;Ale ja bym tak do końca tego nie naciągał. Nie bronie netii, ale nie wszystko, co sie nie sprawdziło kiedyś, jest już na 100% przekreślone.&#xD;&lt;br/&gt;Mnie po przeczytaniu tej wypowiedzi Ciesielskiej pojawiła się w wyobraźni taka wizja a la last.fm z milionem stacji, ale serwująca informacje zamiast muzyki, pod kątem profilu odbiorcy. Ale to tylko wizja, póki co niema chyba tylu źródeł informacji, żeby ją zrealizować. Wszystko i tak leci z PAPu, albo tłumaczeń zagranicznych dzienników ;)&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt; Inna sprawa, że takie ogólne wizje wypowiadane przez managerów to w ogóle jakieś odrealnienie czasami. A i tak zrobią jakiś portal, albo społeczność, albo jakiś inny wtórny badziew.</description>
      <guid>http://netto.blox.pl/2007/12/podsumowania-roku.html#k4563912</guid>
      <pubDate>Sat, 29 Dec 2007 01:20:14 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>Gość bronek: Napisałem, że w sumie to wychodzi, ...</title>
      <link>http://netto.blox.pl/2007/12/podsumowania-roku.html#k4562909</link>
      <description>Napisałem, że w sumie to wychodzi, że osobista ta lista (mam nadzieję że Metz'u nie pozwie mnie za użycie tej nazwy ;) &lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt; Po prostu blip niepostrzeżenie, ale skutecznie zmienił moje podejście do korzystania z netu. Mam nadzieję, że kiedyś znajdzie się pretekst ku temu by to szerzej opisać.</description>
      <guid>http://netto.blox.pl/2007/12/podsumowania-roku.html#k4562909</guid>
      <pubDate>Fri, 28 Dec 2007 21:14:44 +0100</pubDate>
    </item>
  </channel>
</rss>


