<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-2"?>
<rss version="2.0">
  <channel>
    <title>mega FUD - komentarze</title>
    <link>http://netto.blox.pl/2008/01/mega-FUD.html</link>
    <description>przyszedłeś z dziennik.pl? przeczytaj najpierw to . artykuł, a właściwie dwa artykuły z dzisiejszej wyborczej (ten z jedynki dostępny jest także na portalu  update: drugi, na który powołuję się tu częściej, też jest dostępny ), to klasyczny przykład kampanii czarnego PR typu FUD . strategia ta polega na podawaniu negatywnych informacji na temat nowych na rynku i relatywnie mniej znanych (w sensie: &amp;quot;mniej oswojonych&amp;quot;) produktów, tak, by zasiać wśród ich użytkowników wątpliwości i strach przed ich użyciem. nie negując zagrożeń wynikających z ujawniania prywatnych danych w internecie (niekoniecznie na naszej klasie), wypunktuję tylko kilka zagrywek z tych artykułów straszenie kontrolą GIODO, bez najmniejszej wzmianki o tym, jakie są właściwie przepisy prawne dotyczące ochrony danych osobowych, sugerowanie, że kontrolowany przez GIODO jest już właściwie automatycznie przestępcą i zawoalowane ubolewanie, że użytkownicy n-k nie odczują skutków kontroli do jej zakończenia. ciekawe, czy to się mieści w zasadach etycznych wyborczej, którymi tak się chlubi. można to porównać np. do procesów lustracyjnych. tutaj gw zajmuje zupełnie inne stanowisko, każąc do ostatniej chwili domniemywać niewinność. wg. gazety popowicz już musi &amp;quot;pocieszać się&amp;quot;. natomiast GIODO będzie użytkowików n-k &amp;quot;ratować&amp;quot;. gazeta pisze, że &amp;quot;maciej popowicz kasował swój profil&amp;quot;. następnie prostuje, że nie skasował, tylko usunął swoje nazwisko, przytaczając wypowiedź rzecznika naszej-klasy. skasowanie/nieskasowanie profilu jest faktem, który można sprawdzić. tymczasem gazeta mówi: popowicz zrobił A, jego rzeczniczka twierdzi, że B. prosta, skuteczna manipulacja. dalej następuje standardowy zestaw: wśród 6 mln użytkowników znajduje się kogoś, kto zrobił wyjątkowo niesmaczny dowcip i eksponuje dwukrotnie, ze zdjęciem, żeby nie było wątpliwości. jak n-k ma powstrzymać przed robieniem sobie niesmacznych dowcipów? nie wiadomo pedofilia, dyżurny temat. przestępcy, grożący prawnikom. tu cytacik, który dobrze ilustruje metody autorów: &amp;quot;drobna brunetka w popielatym kostiumie, przygryza usta, zaplata i rozplata dłonie&amp;quot;. brakuje tylko płaczącego dziecka i mielibyśmy gazetową wersję programu redaktor jaworowicz. komornicy źli bankierzy detektywi i oczywiście nachalni marketingowcy na koniec serwując czytelnikom informację, że inwestorzy w n-k nie są &amp;quot;instytucją charytatywną&amp;quot;. ogólne przekaz jest prosty: dzięki n-k pobiją cię, zgwałcą dziecko, wyciągną kasę namawiając na zakupy, resztę zabierze komornik, lub ktoś kto cię zaszantażuje (bo wie z kim sypiasz), a bank oczywiście odmówi kredytu. sama inwestycja, której wysokość też jest dla czytelnika oszałamiająca, przedstawiona jest odpowiednio. jeśli by wycena 15 mln nie zrobiła wrażenia, autorzy podsuwają lepszą liczbę: 128 milionów. za co te miliony? za &amp;quot;prywatne dane&amp;quot; użytkowników, oczywiście. aby osiągnąć swój cel, jakim jest straszenie, autorzy wyrywają naszą-klasę z kontekstu. nic nie wspomniano np. o portalach w rodzaju goldenline, gdzie ludzie również podają informacje o swoim życiu (głównie zawodowym), o serwisach, które są opanowane przez dzieci, publikujące dużo więcej informacji o sobie niż na n-k (choćby blogach) itd. autorzy straszą też, korzystając z zestawień liczb. popowicz informuje, że 11 osób zajmuje się kwestiami obsługi użytkowników. gazeta nie pozostawia tej liczby samej sobie. &amp;quot;11 osób dba o prywatność sześciu milionów&amp;quot;. 11, 6.000.000. czytelniku, jaka jest twoja reakcja? oczywiście, żeby stworzyć pozory obiektywizmu, autorzy często udzielają głosu autorom naszej-klasy. zawsze dbają o to, żeby mieć ostatnie zdanie i zdyskredytować to, co mówi popowicz. czasem uciekają się do zupełnie kuriozalnych sformułowań. szczytem jest ten fragment, w którym autorzy twierdzą, że nawet po wprowadzeniu zabezpieczeń, nic one nie dadzą, bo &amp;quot;prywatne spotkanie klasowe w internecie&amp;quot; (nie mam pojęcia, o co chodzi) &amp;quot;i tak będzie nagrywane&amp;quot; (przez kogo?) &amp;quot;Gdzieś na odległym serwerze&amp;quot; (odległy ma sprawić wrażenie, że użytkownik ma tym mniejszą kontrolę, niż gdyby ten tajemniczy serwer był blisko) &amp;quot;i ktoś kiedyś może się tam włamać&amp;quot; (to &amp;quot;ktoś kiedyś gdzieś&amp;quot; pozostawię bez komentarza). cała tak akcja, w połączeniu z innymi informacjami na temat n-k budzi głęboki niesmak. przypominam, że ostatnio gazeta.pl i onet.pl z lubością rozwodziły się nad tym, że jakaś strona, powstała kilka tygodni temu, uznała n-k za &amp;quot;najgorszą stronę WWW&amp;quot;. zamiast edukować użytkowników internetu, przyjęto strategię siania niepokoju i niszczenia konkurencji. ciekawe, co tak naprawdę da kontrola giodo. o ile się orientuję, nie ma żadnego przepisu, który by mówił, że serwis gromadzący 6 milionów użytkowników podlega innym przepisom prawnym niż serwis, któremu nie udało się tylu użytkowników zgromadzić. oczywiście, jak każda służba, giodo będzie chciało się wykazać. ponieważ nie mam zamiaru procesować się z autorami artykułu, nie powiem, co o nich myślę. powiem tylko tyle, że to, co o nich myślę, stanowiłoby dobrą podstawę do wszczęcia procesu. a tymczasem z kont mbanku znikają pieniądze klientów.</description>
    <lastBuildDate>Sun, 10 Feb 2008 01:57:21 +0100</lastBuildDate>
    <item>
      <title>Gość vaqsogwztd: free gay father son sex pic ...</title>
      <link>http://netto.blox.pl/2008/01/mega-FUD.html#k4760141</link>
      <description>free gay father son sex pic galleries</description>
      <guid>http://netto.blox.pl/2008/01/mega-FUD.html#k4760141</guid>
      <pubDate>Sun, 10 Feb 2008 01:57:21 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>Gość user: W grudniu.2007 roku ktoś umieścił w ...</title>
      <link>http://netto.blox.pl/2008/01/mega-FUD.html#k4713568</link>
      <description>W grudniu.2007 roku ktoś umieścił w serwisie nasza-klasa.pl zdjecie szkolne, z lat '70-80. &lt;br/&gt;Jestem na tym zdjeciu. &lt;br/&gt;W dniu nastepnym ktoś inny podpisał osoby znajdujące się na zdjeciu &lt;br/&gt;(imię i nazwisko, wskazując kto jest gdzie na konkretnym zdjeciu). &lt;br/&gt;Napisałem 3 krotnie do Pańskiego portalu nasza-klasa.pl, w teminie 14 dni nie uzyskałem żadnej odpowiedzi.&#xD;&lt;br/&gt;Kilka krotnie dzwoniłem, bez skutecznie.&#xD;&lt;br/&gt;Wobec tego wystąpiłem do GIODO, który prowadzi postępowanie w sprawie.&#xD;&lt;br/&gt;Dopiero dziś po ponad 16 dniach otrzymałem pierwszy e-mail, w którym jak rozumiem odmawia Pan wykasowania podpisu pod zdieciem (mojego imienia i nazwiska).&#xD;&lt;br/&gt;Nigdy nie zezwalałem na przetwarzanie mioch danych osobowych i posługiwanie sie moim wizerunkiem Pańskiemu portalowi nasza-klasa.pl.&#xD;&lt;br/&gt;Wobec tego wzywam w trybie natychmiastowym do skasowania wszystkich podpisów dotyczących mojej osoby (imienia i nazwiska) znajdujących się w Waszym portalu.&#xD;&lt;br/&gt;Nie bede upierał się przy kasowaniu zdjęć grupowych....&#xD;&lt;br/&gt;Wzywam do podjecia stosownych czynności w ciągu 24 godzin od momentu wysłania tej wiadomości.&#xD;&lt;br/&gt;W przypadku nie spełnienia moich żadań występuje na drogę cywilno prawną przeciwko portalowi nasza-klasa.pl.&#xD;&lt;br/&gt; &lt;br/&gt;</description>
      <guid>http://netto.blox.pl/2008/01/mega-FUD.html#k4713568</guid>
      <pubDate>Wed, 30 Jan 2008 23:11:40 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>Gość Marta: Z lekkim opóźnieniem, ale jest ...</title>
      <link>http://netto.blox.pl/2008/01/mega-FUD.html#k4693594</link>
      <description>Z lekkim opóźnieniem, ale jest artykuł w Pulsie Biznesu, gdzie ładnie wpleciono słowa Marcina. Tyle, że nie widzę łącza do tego bloga, ani wyjaśnienia, kim jest Marcin.&#xD;&lt;br/&gt;A przy okazji M.Popowicz wyjaśnia kilka przeinaczeń GW&#xD;&lt;br/&gt;&lt;a href="http://www.pb.pl/Default2.aspx?ArticleID=1202e610-352e-44e7-bdcd-b7fcd101593c" rel="nofollow"&gt;www.pb.pl/Default2.aspx?ArticleID=1202e610-352e-44e7-bdcd-b7fcd101593c&lt;/a&gt;</description>
      <guid>http://netto.blox.pl/2008/01/mega-FUD.html#k4693594</guid>
      <pubDate>Sat, 26 Jan 2008 20:04:40 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>fnoll: tia, oto mamy nowy "Strach" - tym razem ...</title>
      <link>http://netto.blox.pl/2008/01/mega-FUD.html#k4686740</link>
      <description>tia, oto mamy nowy "Strach" - tym razem przed naszą-klasą...&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt; hm... jakby tu im wydrzeć ten diament? powiedzmy, że robią macę z danych osobowych!</description>
      <guid>http://netto.blox.pl/2008/01/mega-FUD.html#k4686740</guid>
      <pubDate>Fri, 25 Jan 2008 02:41:56 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>lavinka: Nikt w n-k nie zmusza do publikacji ...</title>
      <link>http://netto.blox.pl/2008/01/mega-FUD.html#k4673194</link>
      <description>Nikt w n-k nie zmusza do publikacji danych. Można mieć profil bez zdjęcia, bez numery tel i gg, nawet można nie podawać miejsca zamieszkania. Histeria i tyle (mam deja vu,chyba to już gdzieś pisałam). A gazeta może nie tyle atakuje n-k(doszłam do tego wniosku po paru dniach przemyśleń) co szuka popularności. Odkryła zapewne,że blogi piszące o n-k mają wyższą "czytalność" to i sama też chciała na tym skorzystać. W kiepskim stylu co prawda, ale czego można się spodziewać po osobach,które nie odróżniają blogowania od dziennikarstwa... ;-)</description>
      <guid>http://netto.blox.pl/2008/01/mega-FUD.html#k4673194</guid>
      <pubDate>Tue, 22 Jan 2008 12:44:02 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>reuptake: @ag_nessie: dzięki za info. ja po ...</title>
      <link>http://netto.blox.pl/2008/01/mega-FUD.html#k4651362</link>
      <description>@ag_nessie: dzięki za info. ja po prostu wszystkiego nie czytam, nawet ten artykuł w wyborczej dość przypadkowo trafiłem.</description>
      <guid>http://netto.blox.pl/2008/01/mega-FUD.html#k4651362</guid>
      <pubDate>Thu, 17 Jan 2008 18:32:27 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>ag_nessie: PS. Artykuł z "Polski", do którego ...</title>
      <link>http://netto.blox.pl/2008/01/mega-FUD.html#k4651346</link>
      <description>PS. Artykuł z "Polski", do którego link podałam w poprzednim poście, jest wersją okrojoną. Pełniejszą zamieścił m.in portal wirtualna polska: &lt;a href="http://tiny.pl/ps7t" rel="nofollow"&gt;tiny.pl/ps7t&lt;/a&gt;&#xD;&lt;br/&gt;</description>
      <guid>http://netto.blox.pl/2008/01/mega-FUD.html#k4651346</guid>
      <pubDate>Thu, 17 Jan 2008 18:28:42 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>ag_nessie: Artykuł GW wyważony w swej wymowie na ...</title>
      <link>http://netto.blox.pl/2008/01/mega-FUD.html#k4651304</link>
      <description>Artykuł GW wyważony w swej wymowie na pewno nie był, ale gwoli ścisłości należy dodać, że nie tylko GW lubi straszyć naszą-klasą. Równo tydzień temu pojawił się w dzienniku Polska ten artykuł: &lt;a href="http://www.polskatimes.pl/2,16603.htm" rel="nofollow"&gt;www.polskatimes.pl/2,16603.htm&lt;/a&gt;&#xD;&lt;br/&gt;On także "przewalił" się z hukiem przez wszystkie portale. Jedna z moich koleżanek tak się nim przejęła, że rozesłała ostrzeżenie do wszystkich znajomych i błyskawicznie skasowała swoje konto na nk. Ile osób zrobiło podobnie tydzień temu? Pewnie sporo. Ile skasowało konta (albo ich zawartość) po artykule GW? Też pewnie trochę. &lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt; Możliwe, że Agora nie przepada za nk, ale nie tłumaczyłabym świata spiskową teorią dziejów. Ilu użytkowników nk słyszało o bebo? Ilu powiąże tekst z GW z promocją bebo? Obawiam się, że tylko ci obeznani w internetowym świecie. Już bardziej prawdopodobnym wytłumaczeniem całej sytuacji jest to, że dziennikarze uwielbiają pisać sensacyjne artykuły. A jak wiadomo najlepiej sprzedają się złe wieści. Tydzień temu straszyła "Polska", teraz GW, a za tydzień pewnie postraszy "Dziennik". I tak będzie póki sukcesu nk nie przyćmi kolejne internetowe odkrycie.</description>
      <guid>http://netto.blox.pl/2008/01/mega-FUD.html#k4651304</guid>
      <pubDate>Thu, 17 Jan 2008 18:19:08 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>Gość dziadek: Gratulacje :)&#xD;&#xD;To klasyczny FUD ...</title>
      <link>http://netto.blox.pl/2008/01/mega-FUD.html#k4651096</link>
      <description>Gratulacje :)&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt;To klasyczny FUD jakich wiele w GW. &lt;br/&gt;A moze tak GW skupilaby sie na propagowaniu oszczednosci papieru przez te firmy, ktore zlecaja drukowanie reklam?&#xD;&lt;br/&gt;Albo np na zmniejszeniu grubosci tejze gazety? Ale to w tej chwili niemodne, klient MA BYC zasypywany produktami,&#xD;&lt;br/&gt;Dlaczego GW nie pietnuje z takim zapalem np portali pocztowych, ktore codziennie zasypuja nas SPAM'em ?&#xD;&lt;br/&gt;Ale sami sie zgodzilismy w zamian za darmowe konta pocztowe.&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt;Zreszta przeciez zwiekszenie ilosci swych potencjalnych klientow jest celem, bo odciaga ich od konkurencji. A co szkodzi podkopac przeciwnika, udajac zatroskanie ochrona tego, co my sami ujawniamy? &lt;br/&gt;Czyz nie to jest prawdziwa przyczyna olbrzymiej aktywnosci GW contra NK ?&#xD;&lt;br/&gt;Wszystkie chwyty dozwolone, aby tylko osiagnac cel - im gorzej dla NK, tym lepiej dla GW. &lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt;Co wcale nie znaczy, ze na NK nie ma niedorobek.&#xD;&lt;br/&gt;Co rowniez nie znaczy, ze na NK nie ma bezmozgowcow i blondynek, ktorzy bezmyslnie ujawniaja swoje tajemnice, a potem sie skarza na portal&#xD;&lt;br/&gt;(ewidentna glupota popisuja sie tu absolwenci prawa i psychologii - to nie lipa, znam wpisy ale moze juz skasowane).&#xD;&lt;br/&gt;Co rowniez nie znaczy, ze chyba powinni byc "pociagnieci za konsekwencje" tacy, ktorzy wpisami lamia sekrety sluzbowe.&#xD;&lt;br/&gt;Takze wszyscy tacy, ktorzy chca NK wykorzystywac do celow niezgodnych z jej przeznaczeniem, lamiac przy tym prawo. &lt;br/&gt;Ale poza tymi niedorobkami (a gdziez jest idealnie?) nie NK tu jest winna, ale sami "uczniowie".&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt;Te 6 mln na NK, to tez przegiecie GW dla wywarcia wiekszego wrazenia.&#xD;&lt;br/&gt;Jesli juz, to raczej 6 mln (brutto) rekordow w bazie, a ile juz zlikwidowanych, ile kont "bezimiennych", ile martwych wielokrotnych kont gosci, ktorzy nie wiedza jak je skasowac (bo zalozone w zdublowanych szkolach i klasach). Prawdziwych "uczniow" jest znacznie mniej.&#xD;&lt;br/&gt; Ale o ilez sluszniejsze jest oburzenie gawiedzi wierzacej w wyliczanki GW - tyyyyle szmalu w tej NK !</description>
      <guid>http://netto.blox.pl/2008/01/mega-FUD.html#k4651096</guid>
      <pubDate>Thu, 17 Jan 2008 17:42:01 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>reuptake: @dawid: taki wybór estetyczny.</title>
      <link>http://netto.blox.pl/2008/01/mega-FUD.html#k4650034</link>
      <description>@dawid: taki wybór estetyczny.</description>
      <guid>http://netto.blox.pl/2008/01/mega-FUD.html#k4650034</guid>
      <pubDate>Thu, 17 Jan 2008 13:44:29 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>Gość Dawid: Zgadzam się z większością z tego co ...</title>
      <link>http://netto.blox.pl/2008/01/mega-FUD.html#k4649968</link>
      <description>Zgadzam się z większością z tego co autor notki napisał. Mam tylko pytanie - dlaczego nie używasz wielkich liter?&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt; Pozdrawiam</description>
      <guid>http://netto.blox.pl/2008/01/mega-FUD.html#k4649968</guid>
      <pubDate>Thu, 17 Jan 2008 13:33:56 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>Gość GnoM: Jeśli ktoś na wieść, że GIODO ...</title>
      <link>http://netto.blox.pl/2008/01/mega-FUD.html#k4649547</link>
      <description>Jeśli ktoś na wieść, że GIODO skontroluje, przestraszył się, zamiast ucieszyć, to albo jest idiotą, albo faktycznie ma się czego bać. Tego typu przedsięwzięcia powinny być (i mam nadzieję, że są) stale monitorowane, bo tu chodzi o nasze dane, nasze zaspamione skrzynki, nasze bankowe konta (jak łatwo stracić kasę z powodu wycieku prywatnych danych, dowiedział się ostatnio choćby Clarkson: &lt;a href="http://prawo.vagla.pl/node/7652)." rel="nofollow"&gt;prawo.vagla.pl/node/7652).&lt;/a&gt; &lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt;Wiadomość o kontroli nie świadczy o tym, że n-k działa źle, tylko, że GIODO robi to, do czego został powołany. Kto sobie do tego dopisuje teorie spiskowe, ten bałwan i nie powinien czytać poważnej prasy, bo to się może dla niego źle skończyć. Zamknie konto, przestanie latać samolotami i jeździć autobusami, robić zakupu w marketach itp, itd. W końcu co chwila są podawane informacje o stratach, nadużyciach, błędach, czy wypadkach związanych z wymienionymi formami aktywności człowieka myślącego w XXI wieku.&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt;Pomyślcie - ilu z Was musiało walczyć z mniej informatycznie umnymi członkami rodziny na temat zasad bezpieczeństwa w necie? Macie pojęcie, ile osób ma jedno hasło do wszystkiego, włączając w to e-podpis, dzięki któremu rozlicza się z ZUSem? Artykuł taki, jak w GW, dostarcza co jakiś czas twardych dowodów, że Internet może być niebezpieczny dla tych, którzy z niego korzystają niefrasobliwie.&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt;Krótko - po lekturze tego artykułu idiota zrezygnuje z n-k, a człowiek rozumny wykorzysta zawarte w nim informacje o zagrożeniach do bezpiecznego posługiwania się portalem. &lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt;Po co więc martwić się o idiotów? O co tyle hałasu?&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt; Tak, trafiłem tu z portalu "Dziennika" :-D</description>
      <guid>http://netto.blox.pl/2008/01/mega-FUD.html#k4649547</guid>
      <pubDate>Thu, 17 Jan 2008 12:09:44 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>Gość T-800: Najlepsza w tekście "GW" jest ta ...</title>
      <link>http://netto.blox.pl/2008/01/mega-FUD.html#k4649244</link>
      <description>Najlepsza w tekście "GW" jest ta wymyślona przez "dziennikarzy" "prawniczka z Wrocławia", która "nie zdążyła zamieścić w internecie zdjęcia swojej córki". He, he, he, he!</description>
      <guid>http://netto.blox.pl/2008/01/mega-FUD.html#k4649244</guid>
      <pubDate>Thu, 17 Jan 2008 11:13:45 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>tebe: O, jeszcze mnie tu nie ma!&#xD;&#xD;[ złośliwie i ...</title>
      <link>http://netto.blox.pl/2008/01/mega-FUD.html#k4648996</link>
      <description>O, jeszcze mnie tu nie ma!&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt;[ złośliwie i niepoważnie ]&#xD;&lt;br/&gt;...w nk zresztą też mnie nie ma. Nie wyskakuję też na pierwszej stronie wyników w googlach na to hasło. Ty Marcinie, owszem. Trochę pod Gazeta.pl ale zawsze. W tym temacie powinieneś mieć większy PR niż Gazeta.pl ale google doskonałe nie są.&#xD;&lt;br/&gt;Nawiasem mówiąc, dlaczego tyle o NK piszesz? Przyćmiewają sukces blipa?&#xD;&lt;br/&gt;[ / złośliwie i niepoważnie ]&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt;Nawiasem mówiąc, może ktoś mi wytknie, że przewidziałem temat?&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt;A tak wogóle to jakimś cudem zgadzam się z Olsem, Socin i Pwrzosem równocześnie.&#xD;&lt;br/&gt;Co warto oblać, zimną wodą.&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt;Dziennikarze nie działali świadomie i z polecenia (nie wiem tego, wiem jak to działa i jestem przekonany), za to niestety wyszła ich dość głęboka nieznajomość tematu. &lt;br/&gt;Bo co z tego, że 11 osób na 6 milionów, co z tego że bohaterka High School Musical. &lt;br/&gt;Jakie sześć milionów zresztą (choć o wiele lepiej brzmi zawsze liczba wszystkich profili niż aktywnych).&#xD;&lt;br/&gt;Fantastyczne jest to, że oni nawet nie wiedzą co jest złe. Zresztą to nieważne. Ważne, że działa.&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt;Mój ukochany koncern nie jest tak zorganizowany, żeby świadomie przeprowadzić skutecznie taką kampanię. W jego interesie w zasadzie byłoby przemilczeć NK.&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt;OK, załóżmy, że jest.&#xD;&lt;br/&gt;Ale też załóżmy, że cała ta historia nk z niedziałającymi serwerami i panem gąbką była głęboko przemyślana i zaplanowana, żeby absolutnie wszyscy o tym serwisie mówili i żeby, po naprawieniu tego błędu, użytkownicy w przyszłości byli im w stanie wybaczyć każdy.&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt;Nawiasem mówiąc, to wszystko co piszesz i co piszecie w kometarzach fantastycznie pokazuje, jak się kształtuje opinia o podmiocie medialnym na podstawie tego co pisze o "konkurencji", która akurat jest zjawiskiem społecznym. &lt;br/&gt;Bo jest.&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt;BTW. Dziennik miał pełne prawo. Powodzenia Ci życzę, ale możesz najwyżej pomachać szabelką.&#xD;&lt;br/&gt;&#xD;&lt;br/&gt; pozdro</description>
      <guid>http://netto.blox.pl/2008/01/mega-FUD.html#k4648996</guid>
      <pubDate>Thu, 17 Jan 2008 10:31:07 +0100</pubDate>
    </item>
    <item>
      <title>kicior99: A ja to widzę zupełnie inaczej. nie ...</title>
      <link>http://netto.blox.pl/2008/01/mega-FUD.html#k4648480</link>
      <description>A ja to widzę zupełnie inaczej. nie węszę spiskowej teorii dziejów i niezdrowej walki konkurencyjnej. Każdy, kto zna jako tako internet, ma IQ powyżej stu i czasem zatrudnia szare komórki, mógł przewidzieć co będzie się dziać w miejscu, gdzie na wpół anonimowo zagląda sześć milionów osób. To już dobre społeczeństwo w pigułce, w którym w krótszym czy dłuższym czasie wystąpią wszystkie zjawiska znane z makrokosmosu - tylko czekać. Nie trzeba było długo. Zaś obwinianie gazety to tylko skracanie posłańca o głowę. Nieprawda, że jak sie o tym nie napisze, to problem przestanie istnieć. A warto, żeby ludzie znali ciemne strony n-k, bo dla wielu z nich jest to prawdziwie pierwszy kontakt z netem i nie zawsze świadomi są ryzyka, jakie za sobą niesie.</description>
      <guid>http://netto.blox.pl/2008/01/mega-FUD.html#k4648480</guid>
      <pubDate>Thu, 17 Jan 2008 08:05:05 +0100</pubDate>
    </item>
  </channel>
</rss>

