pisz się na to
zgrzyt

OpenID.pl


LinkedIn
Blog > Komentarze do wpisu

[nbpo] webinsidestory.com

  • kolejny z własnych pomysłów: serwis grupujący użytkowników innych serwisów, gotowych do (ew. odpłatnego) udzielania informacji na temat ich funkcjonowania.
  • pewnie rynek jest na to za mały, ale kto wie? ja mam ciągle potrzebę dowiadywania się jak działają rozmaite serwisy internetowe. czasem potrzebny mi ogólny obraz, tego jak serwis działa (tego mogę się - nie zawsze - dowiedzieć z wikipedii, crunchbase albo z killerstartups), czasem jednak potrzebuję bardziej szczegółowych informacji. oczywiście mogę czytać helpy i faki, ale to żmudne i nie zastępuje zapytania doświadczonego użytkownika "a jak działa na stronie X opcja 'dodaj do mojego albumu' i czym różni się od 'dodaj do ulubionych i kto właściwie widzi te albumy, etc, etc, etc'".
  • można też pomyśleć o rozszerzeniu tego na software (jeszcze cenniejsze, bo nie trzeba kupować danego programu, żeby dowiedzieć się, czy jest w nim jakaś potrzebna funkcja). oraz w ogóle poza dziedzinę it.
  • co myślicie?
wtorek, 18 listopada 2008, reuptake

Polecane wpisy

  • akt 3: rozstajne drogi

    fundacja ethereum, a przynajmniej większość jej członków, wspierała rozwiązanie, w myśl którego środki zrabowane z DAO miałby zostać zwrócone pokrzywdzonym. jed

  • akt 2: bug czy feature?

    od początku tego roku zainteresowanie ethereum rośnie lawinowo, rośnie też, nieco spekulacyjnie, wartość waluty ETH . zaczynają się tym projektem interesować ba

  • akt 1: introdukcja

    ethereum jest jak bank przyszłości w stosunku do banku tradycyjnego. w tradycyjnym banku miałeś konto i miałeś na nim środki. w nowoczesnych bankach jest coraz

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:
Komentarze
tjeden
2008/11/18 22:31:49
Są fora.

A tak na poważniej, to wciąż jest to problem social shoppingu i ogólnie serwisów z opiniami. Parę dni temu Hazan na antywebie pisał o co.kupić.pl i tym podobnych. Ta sama kategoria problemów, tyle, że trochę zbyt szczegółowa.
-
reuptake
2008/11/18 22:32:56
jakie fora?

to nie jest serwis z opiniami, nie interesują mnie opinie o serwisach, tylko fakty.
-
piotr.mikolajski
2008/11/18 22:36:52
Przydatność dla pytających spora, zwłaszcza jeśli informacji udzielać będą ludzie naprawdę w danym serwisie grzebiący. Problem jest jeden -- jak ich nakłonić do odpowiadania na pytania? Tutaj nie widzę sensownego rozwiązania, bo kijem nie zmusisz, a smacznej marchewki jakoś wyobrazić sobie nie mogę.
-
Gość: konrad, *.adsl.inetia.pl
2008/11/19 00:19:26
ale taki crunchbase.pl to bym konsumował z chęcią myślę
-
2008/11/19 11:58:26
Są serwisy typu Smashing Magazine czy Boxes & Arrows, przedstawiające galerie różnych typowych ficzerów. Oczywiście, pod wieloma względami jest to rozwiązanie słabsze niż to proponowane. Ale na więcej chyba nie można liczyć, bo kto, dlaczego i za co miałby to robić?

Rozważając sprawę od strony motywacji dostarczycieli treści do takiego serwisu: jeśli sformułowanie swojej opinii może być dla niektórych jakąś atrakcją, to udzielanie suchych odpowiedzi na suche pytania - już chyba nie. Jeśli nie możesz dać użytkownikowi satysfakcji z bycia ekspertem, to jako marchewka zostają już chyba tylko pieniądze.
-
Gość: Jasiek, *.internetdsl.tpnet.pl
2008/11/19 14:32:47
Jak dla mnie zbyt wyspecjalizowane. Te serwisy powinny być tak zrobione żeby użytkownicy mogli się nimi łatwo posługiwać. Poza tym wątpię, żeby komuś się chciało tłumaczyć np. jak działają ustawienia prywatności przy fotkach na Flickr (no chyba że za pieniądze - ale czy ktoś chciałby za to zapłacić?)
-
reuptake
2008/11/19 14:39:13
@jan: nie wiem. ale może? ja np. nie mogę do dziś skumać, jak tam działają te grupy, przyznawanie sobie odznaczeń, poole itd. jakby mi to ktoś wytłumaczył to bym mu te kilka dolarów zapłacił. a jeszcze jakby miał porównanie z kilkoma innymi site'ami...
-
czesiek_kaczmarek
2008/11/19 17:51:36
najbliżej jest chyba wakoopa.com/software/flickr gdzie można zobaczyć kto ile czasu spędza w wybranej aplikacji, również sieciowej. założę się, że byle dewotka (ich określenie zaangażowania) z chęcią odpowie na pytania.
-
Gość: Jan, *.internetdsl.tpnet.pl
2008/11/20 21:30:19
Human powered search engine?
www.mahalo.com/How_to_Use_Flickr:_Basics_and_Beyond